İstanbul Üniversitesi 2008-2009 Eğitim-Öğretim Yılı Yatay Geçiş Başvuru Koşulları ve Kontenjanları
Soru 1- …. giriÅŸliyim, öss puanın ÅŸu, ortalamam bu, ÅŸansım ne kadar ?
Cevap - Şans konusunda bir şey söylenemez. İstanbul Üniversitesinde başvurularda öss puanının %45i ortalamanın %55i alınarak yeni bir nihai puan oluşturuluyor ve sıtalama buna göre oluyor.
Soru 2- Okuduğum üniversitedeki aynı bölümden benimle beraber başka arkadaşlarımda başvuracak, Bu durum sorun teşkil eder mi ? Şansım düşer mi ?
Cevap - Yatay geçiş yönetmeliğinde eğer kontenjdan fazla başvuru olursa 1. sorudaki yüzdelik değerlendirmeler sonucunda kimin nihai puanı yüksekse o kişinin yatay geçiş yapma olasılığı daha yüksek.
Soru 3- Eczacılık fakültesinde, Veteriner fakültesinde okuyorum Tıp Fakültesine geçiş yapabilir miyim ? Ya da Makina mühendisliğinde okuyorum İnşaat mühendisliğine geçebilir miyim ? vb. şeklinde sorular.
Cevap - Bunu geçiş yapacağınız yere sormanız gerekir, eğer o programları eş değer program olarak görürlerse geçiş yapabilirler.
Soru 4- Kıbrıs’ta okuyorum yurt içi kontenjanlarından yararlanabilir miyim ?
Cevap - Hayır yararlanamazsınız(özel durumlar hariç). Türkiye dışından geçiş yapılmak istenilen her üniversite yurt dışı kontenjanına dahildir.
Soru 5- ÖSS puanım İstanbul üniversitesinin o yılki taban puanından düşük geçiş yapabilir miyim ?
Cevap - Evet geçiş yapılabilir. İstanbul üniversitesinde öss taban puan şartı aranmıyor.
Soru 6- Yatay geçiş başvurusu için herhangi bir ücret ödemem gerekiyor mu ?
Cevap - Hayır, istanbul üniversinde yatay geçiş başvurusu için herhangi bir ücret talep edilmiyor.
Soru 7- Başvuru ekvraklarında ÖSS Sonuç belgesinin onaylı hali isteniyor, o belgeyi nerden alabilirim nasıl bir şey oluyor ?
Cevap - ÖSS Sonuç belgesi sizin üniversiteye giriş yaptığınız sene ösym tarafından hang üniversitede hangi bölüme yerkeştiğinizi gösteren belgedir. Bu belgeyi kayıt sırasında okuduğunuz yere veriyorsunuz ve onaylı halinide okuduğunuz bölümden alacaksınız.
Soru 8- Sınıf birincisiyim bunun bana bir faydası olur mu ?
Cevap- İkinci öğretimden yatay geçiÅŸ yapacaklarda istenen sınıf baÅŸarı deÄŸerlendirmesinde %10′luk dilime girdiÄŸini gösterir belgeyi almak haricinde herhangi bir faydası yok.
Soru 9- Okuduğum bölümde zorunlu hazırlık okudum ama geçiş yapacağım yerde zorunlu hazırlık yok bu bir sorun teşkil eder mi, bana bir faydası olur mu ?
Cevap- Ne bir sorun teşkil eder ne de bir faydası olur.
Soru 10- Okuduğum bölümde zorunlu hazırlık yok ama geçiş yapacağım bölümde zorulu hazırlık var bu durumda ne olacak.
Cevap- Geçiş yapmak istediğiniz bölümde yabancı dil yeterlilik sınavı düzenlenecek ve geçmeniz gerekecektir.
—
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNDEN
Üniversitemiz Yükseköğretim Kurumlarına 2008-2009 öğretim yılı öğrenci yatay geçişleriyle ilgili koşullar, gerekli belgeler, son başvuru tarihi ve kontenjanlar aşağıda gösterilmiştir.
Yükseköğretim Kurumlarımıza yapılacak başvuruların doğrudan ilgili fakülte dekanlıkları veya yüksekokul müdürlüklerine yapılması gerekmektedir. (Daha geniş bilgi,ilgili fakülte veya yüksekokul öğrenci bürosundan edinilebilir.) Postadaki gecikmeler kabul edilmeyecektir.
BAŞVURU TARİHİ:
BaÅŸlama : 4 AÄŸustos 2008
BitiÅŸ : 29 AÄŸustos 2008
tarihleri arası resmi çalışma saati sonuna kadardır.
KOÅžULLAR :
1- Yatay geçişler, ancak eşdeğer eğitim programları uygulayan yükseköğretim kurumları arasında yapılır.
2- Herhangi bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrencilerin yatay geçişleri yapılabilir.
3- Yatay geçiş yapabilmek için öğrenci, ayrılacağı yükseköğretim programında sorumlu olduğu tüm dersleri almış ve sınavlarını başarmış olmalıdır. Ayrıca, Bağıl Değerlendirme Sisteminde Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (AGNO) en az 2,5, Bağıl Değerlendirme Sistemi dışında ise, Genel Not Ortalamasının (kaydının yapılacağı yarıyıla geçiş notları dahil) en az % 60 olması gerekir.
4- Merkezi açık öğretim ve dışardan (ekstern) öğretim ile ikinci öğretimden, örgün öğretime yatay geçiÅŸ yapılamaz. Ancak, yapılan baÅŸarı oranı sıralamasında, sınıf mevcudunun ilk % 10′u arasına giren ikinci öğretim öğrencileri; 3. Maddedeki koÅŸulları taşımak kaydıyla, örgün öğretim kontenjanları için yatay geçiÅŸ baÅŸvurusu yapabilirler. Yatay geçiÅŸin gerçekleÅŸmesi halinde, bu öğrenciler, ikinci öğretim ücretini katkı payı olarak ödemeye devam ederler.
5- Örgün öğretim öğrencileri, ikinci öğretime yatay geçiş başvurusu yapabilirler. Yatay geçişin gerçekleşmesi halinde, bu öğrenciler, bundan sonra ikinci öğretim ücreti öderler.
6- İstanbul Üniversitesi Yükseköğretim Kurumlarının ilk ve son sınıflarına yatay geçiş yapılamaz.(Meslek Yüksekokullarının son sınıfları hariç) Ancak, İstanbul dışındaki kamu kurum ve kuruluşlarında asli ve sürekli olarak kamu hizmetlerinde görevlendirilenlerin sürekli olarak İstanbul’a atanmaları halinde, bakmakla yükümlü oldukları 25 yaşını geçmemiş çocukları, bulundukları öğretim programına kaydoldukları yıldaki puanları, girecekleri programın taban puanından yüksek olması ve bu hususun resmi belgelerle kanıtlanması koşuluyla, eşdeğer öğretim programının son öğretim yılı dışında her yarıyıla, öğretimin başlamasından itibaren en geç bir ay içinde yatay geçiş için başvurabilirler.
7- Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinden ve yurtdışındaki üniversitelerden yapılacak yatay geçişlerde Yükseköğretim Kurulu Kararıyla muadeleti kabul edilmeyen yükseköğretim kurumlarından yatay geçiş yapılmaz.
8- Yurtdışından yatay geçiş yapacak öğrencinin yurtdışı yükseköğretim kurumunda, yabancı dil hazırlık sınıfı hariç en az bir yıl okumuş olması ve 3 üncü maddede belirtilen koşulları taşıması gerekir. İlk yıl sonunda sınav yapılmayan yükseköğretim kurumlarından ilk yıl sonunda yatay geçiş yapılamaz. Ancak , ana veya babası,devlet hizmetinde görevliyken, görevinin sona ermesi sebebiyle Türkiye’ye dönen ve İstanbul’da ikamet eden, işçi ise kesin dönüş yapan ve İstanbul’da ikamet eden öğrenci , yabancı dil sınıfı hariç en az bir yarıyıl okumuş ve yarıyıl sonu sınavlarını başarı ile vermiş olması halinde, yatay geçiş başvurusu yapabilir.
9- Türk Dünyası ve Akraba Topluluklarında Türkçe öğretim yapılan üniversitelerden gelen ,eşdeğer yükseköğretim kurumlarının öğrencilerinin yatay geçiş talepleri, yurtdışı yatay geçişler arasında değerlendirilir.
10- Güzel Sanatlar, Konservatuar ve benzeri öğretim kurumlarından, Üniversitemize geçen öğretim üyelerine bağlı öğrencilerin yatay geçişleri, ilgili Yükseköğretim Kurumu Yönetim Kurulunun belirleyeceği kontenjan dahilinde kabul edilir.
BAÅžVURU:
1- Başvurular, dilekçeyle Üniversitemizin ilgili yükseköğretim kurumuna, ilan edilen tarihler arasında yapılır. Dilekçede başvurulan öğretim programı belirtilir ve gerekli belgeler eklenir.
2- Yurtdışından yapılan başvurularda adayın ayrılacağı yükseköğretim kurumunu tanıtan katalog , öğretim planları ve öğrenci değerlendirme sistemi ile ilgili belgelerinde eklenmesi gerekir.
3- Birden fazla eğitim programı için başvuran adayların, her program için ayrı dilekçe yazmaları ve her dilekçeye yukarıda yazılı belgeleri eklemeleri şarttır.
GEREKLİ BELGELER :
1- Başvuran öğrencinin ayrılacağı yükseköğretim kurumundan alacağı, izlediği bütün dersleri ve bu derslerden aldığı notları gösteren resmi lisans öğrenim belgesinin(Transkript) aslı veya resmi onaylı fotokopisi (transkript yabancı dilde ise, noterlikçe onaylı çevirisiyle birlikte verilecektir.)
2- ÖSS Sınav Sonuç Belgesinin resmi onaylı fotokopisi
3- Öğrencinin, devlet hizmetinde bulunan ana veya babasının İstanbul’daki bir göreve tayini durumu varsa,bunu kanıtlayan resmi belgenin aslı veya resmi onaylı fotokopisi ile öğrencinin nüfus cüzdanının resmi onaylı fotokopisi.
4- İkinci öğretimden, örgün öğretime yatay geçiÅŸ baÅŸvurusu yapan öğrencinin,ayrılacağı yükseköğretim kurumundan alacağı, yapılan baÅŸarı oranı sıralamasında, sınıf mevcudunun ilk %10′u arasına girdiÄŸine dair resmi belgenin aslı veya resmi onaylı fotokopisi.
Kontenjanlar için BURAYA tıklayınız.
2008-2009 EÄŸitim-Öğretim yılında İstanbul Üniversitesi’ne yatay geçiÅŸ baÅŸvurusu yapmak isteyen arkadaÅŸların kendilerini/evraklarını 04-29 AÄŸustos 2008 tarihlerine göre ayarlarsalar bence iyi olur.. Büyük bir ihtimalle baÅŸvuru süresi bu tarihler arasında olacak.
Şartlar ve Koşullarla ilgili bilgi edinmek isteyenler bu adresteki yazıya bakabilirler.. Yorumları okuyan arkadaşlarında önceden bir çok konuda bilgi edinecekleri kanaatindeyim.
Â
Yazilarimi RSS araciligiyla da takip edebilirsiniz. Ziyaretiniz icin tesekkurler.
Site artIk aktif olarak hizmet vermeyecektir. Site sahibi tarafIndan yorumlarInIza cevap beklemeyin.. http://www.asdf29.net/blog/kapatiyoruz/
Benzer Konular Icin Asagidaki Linklere Bakabilirsiniz
2008-2009 eğitim öğretim yılı, üniversite, istanbul üniversitesi, yatay geçiş
Haziran 11th, 2008 at 01:55
öss puanım 345.787 not ortalamam yaklaşık 3.40 ve vakıf üniversitesinde burslu okuyorum.geçen yıl öss puanı da dikkate alınmıştı bu yıl yokmuş öyle bir uygulama.ama bu haksızlık.ayrıca okullarda verilen eğitim kaliteleri de karşılaştırılmalı,çünkü yabancı hocalardan alıyoruz derslerimizi ve yeterince sıkı bi eğitim sistemi var.bu öss puanı ve ortalamayla geçemessek yazık olacak.teşekkür ederim
Haziran 11th, 2008 at 12:08
İstanbul Üniversitesinde hala %45-55 olayı geçerli yönetmelik değişmiş değil
http://www.istanbul.edu.tr/yonetmelikler/YatayGecisYonerge.htm
Öyle bir uygulama yoktur diye kimden duydunuz.. Tabi uygulama dediğiniz %45-55 olayı ise..
Diğer söyledikleriniz içinde bir şey diyemicem ama zaman şuanda ortalaması yüksek olanın değil puanı yüksek olanın daha fazla şansı var gözüküyor.. Ortalaması 4 olsun puanın 250 olsun şansı sana göre çok az..
Haziran 11th, 2008 at 15:18
mrb.ben sakarya ünide işletme 1.sınıfı bitirdim.ortalamam 3.55 ama öss puanım 306.acaba gecme şansım nedir? bilen arkdslar cvp yazarsa sevinirim.başvurularada daha cok var sanırım:/
Haziran 11th, 2008 at 19:24
yağmur şahin ; geçen yıl istanbul ticaret üni.den 304 öss le 3.54 ort.la bi kız yedekten girdi. ayrıca ben geçen yılki sonuçları gördüm öyle aşırı yüksek öss okul ort fln yoktu.bence girme şansın baya yüksek
Haziran 11th, 2008 at 19:25
ayrıca esracım sende duygularıma tercüman olmuşsun. vakıfta burslu okumanın ne olduğunu çok iyi bilirim. sen hangi bölümsün? ben hukuk 3. sınıf için başvurcam.
Haziran 11th, 2008 at 20:59
anladım evt ama bende gecen arkdsların listesini gördüm,öss puanları yüksek.ortalama nkadar yüksek olursa olsun öss puanı cok etkiliyo.öss si yüksek olup ta 2.70 ortalamayla bile gecen var.bide başka ünilere gecişi biliyomusunuz acaba.marmara mesela.onada basvursammı diye düşünüyorm.en azından şansımı denerim.ondada öss puanı cok etkiliyomu acaba
Haziran 11th, 2008 at 21:22
acaba o gecen sene işletmeye gecenlerin listesine enrden bakılıyo.bana yollaybilirmisiniz siteyi
Haziran 11th, 2008 at 22:54
ben vakıf unv sosyolji ogrencısyım. ama ıst unv gecmek ıstıorum ort 3,40larda gelcek gibi gorunuo gecme ıhtımalım nedır:S bana bu konuda yardım etcek bırı varmı benı bılgılendırecek olan bırı
Haziran 12th, 2008 at 07:55
yağmur marmara sırf okul ort istiyomuş inanmadım aradım aynı şeyi kendi kulaklarımla duydum çok berbat bi durum. damla senin de sorduğun liste okulun sitesinde ancak birkaç gündür çalışmıyor link.
Haziran 12th, 2008 at 14:27
damla özgür; işletme fakültesi web sayfalarını yenilediği için duyuruları kaldırmışlar o yüzden onların listesine ulaşamadım ama örnek olması için diyorsan iktisat fakültesininkine bakabilirsin..
http://www.istanbul.edu.tr/iktisat/haber.php?id=16
Başvuruda bulunacak arkadaşların bilgisi var mı bilmiyorum ama eğer kontenjandan fazla başvuru varsa aynı üniversiteden sadece bir kişi alınıyor, buna da dikkat etmeniz gerekli..
Haziran 12th, 2008 at 15:10
remziye slm,hangi okuldasın?ben açıkçası vakıf üniversitesi eğitiminden memnunum,ama öğrendim ki insanların hayallerini gerçekleştirmeleri daha önemlimiş her ne kdr diğer seçenek daha ii olsa da.umarım geçebiliriz.kontenjanın az olması da büyük bi sıkıntı.cvplarınız için teşekkür ederim.he bi de biz öğrenci işlerini arayıp konuştuk,içeri almadılar da:)ne kdr doğru bilgilendirildik bilinmez ama öss etkili olmadığı söylendi ve hayallerimiz suya düştü.
Haziran 12th, 2008 at 15:16
arkadaşlar ben adnan menderes unv seyahat işletmeciliği ve turizm rehberliği bölümünde okuyorum.acaba turizm işletmeciliğine geçiş yapabılme hakkım var mı?eş değer programlar diye bır cumle var yatay geciş koşularında.bu ıkı bölüm eş değer mi acaba?cunku turizm işletmeciliğinin dersleri matematıksel olarak daha ağır.
Haziran 12th, 2008 at 17:47
mrb gaziğ ünv rus dili ve edeb bölümünde okuyorum 1 dönem ortalama 3,11 di bu dönem daha belli değil ama o civar bir şey olcak öss puanımda 323 dü sizce geçiş şansım nedir?
Haziran 12th, 2008 at 20:35
esracım daha dün konuştuk öğrenci işleriyle. öss kesinlikle çok etkili çünkü % 45 i alınıyor sayısal değeri daha çok olduğu için başkası 4 ble yapsa ort ile seni sollayamaz. aynı zamanda ben de vakıf eğitiminden memnun sayılırım ama benim inandığım şey herkes hakettiği yerde olmalı. öss puanımız denkken neden istediğimiz üni.de olmayalımki dmi. umarım herşey gönlümüzce olur. vakıfta burslu olman çok iyi bu senden önce kimsenin ist. üni.ye giremeyeceği anlamına gelir tabi senden yüksek burslu giren yoksa. buarada ben istanbul ticaret üni hukuk bölümü 2. sınıftayım. şuan üni.de bu yıl başvuracak olanlar arasında en yüksek össliyim çok şükür.
Haziran 13th, 2008 at 12:14
mrb ben de yatay geçiş yapmak istiorum ama tam olarak ne gerek bilmiyorum sevgili remziye acaba bana yardımca olabilir misin?eğer olabilirsen çok sevinirim:)şimdiden teşekkürler.yukarıdaki yorumlarınızı okudum ama tam olarak bi şey anlamadım.
Haziran 13th, 2008 at 14:46
biz arkadaşla beraber başvurcaz össlerimiz arasında bikaç puan var,ikimizin de çok yüksek ama aynı okuldan 2 kişi alınmıo die bişi yazmış bi arkadaş,umarım doğru diildir.
Haziran 13th, 2008 at 14:59
ama bir de başvuru şartlarında da öyle bişi yazmıo,ne yani aynı okuldan 2 kişi almıo die puanımız çok yüksekken bizi almıcaklar mı?bu haksızlık olur,nerden olursa olsun hakeden girmeli,çok saçma bişi bu.bu arada remziye teşekkür ederim bilgilerin için.umarım geçersin,yani geçeriz.
Haziran 13th, 2008 at 15:03
YA HU BEN ANLAMIYOORUM BU ÖSS PUANININ ARKASINA SIĞINANLARI.KARDEŞİM OKUDUĞUN BÖLÜMDE SANA ÖSS KONULARINDAN MI YOKSA İŞLETME YADA SOSYOLOJİ İLE İLGİLİ KONULARDAN MI OKUTULUYOR!!!BENCE ADİL OLAN ORTALAMANIN DİKKATE ALINMASI Kİ BAZI ÜNİ. LER YAPIYORMUŞ HELAL OLSUN.EĞER EĞİTİM KALİTESİNE BAKCAK OLSAYDIK İLK ÖNCE LİSELER İLKOKULLARA DÖNMEMİZ GEREKİR.AMA ARTIK GÜNÜMÜZDE ÜNİVERSİTELER ARASI UÇURUM ESKİSİ GİBİ DEĞİL HER ÜNİVERSİTE ORTALAMANIN ÜZERİNDE EĞİTİM VERİYOR.BEN KOCATEPE DE OKUYORUM AMA BELKİDE MARMARADAN BİLE DAHA İYİ EĞİTİM ALIYORUM.BUNUN İÇİN GEÇİM BU ÖSS PUANINA GEÇMİŞE SIĞINMAYIDA BUGÜNE BAKIN.ADAM ÖSS DE YAPAMAZ AMA ÜNİVERSİTEDE BÖLÜMÜN TOZUNU ATTIRIR DİĞER YANDA BAŞKA BİRİSİ ÖSS DE YAPAR AMA ÜNİ.DE Bİ HALT EDEMEZ SİZCE BU ADİL Mİ Kİ ÖSS PUANINA GÖRE DEĞİLDE ORTALAMAYA GÖRE ALINMAK HAKSIZ VE ADALETSİZ OLSUN!!!BIRAKIN GEÇMİŞİ YAPIŞIP KALMAYI İLERLEYİN ARTIK!!!
Haziran 14th, 2008 at 03:41
ben ikinci öğretimde %10a girdim sınıf öğretmenliği için başvuracağım öss puanım 330 ortalamam 2.90 sizce şansım nedir sınıf öğretmenliği için yüksek puan çünkü bu puanla marmara kapattı ve ist üni istanbuldan yatay geçiş almıyormuş asdf29 ne dersin olur mu bu iş???
bunun etkiside olurmu acaba?
üniversiteler ikinci öğretimleri seviyorlarmış diye duydum geçiş yapsak bile 2. öğretim parası verecekmişiz (1. öğretime başvuracam geçsem bile 2.Öğretim parası veriliyormuş) ben geçiş yapayımda parası helal olsun hiç sorun deil
Haziran 14th, 2008 at 12:02
bulu 43,sana bir yere kdr katılıyorum ve bence bu kdr katı konuşma,öss puanının arkasına sığınan fln yok,ayrıca öss olmasaydı hiçbirimiz burda bunları konuşuo olmazdık,çok düşük bir puanla kalitesiz bi üniversiteye girip orda ortalama şişrmek tabiki kolay,önemli olan lise döneminde o fedakarlığı yapıp bişileri haketmiş olmaktır.bence bazı görüşlerini değiştirmelisin.ve sanırım öss puanın düşük.burda birbirimize sataşmaya gerek yok,ayrıca.madem üniversiteliyiz bişileri aşmış olamlıyız dimi?
Haziran 14th, 2008 at 12:53
ali hocam, öss puanınız yüksek olduğu için olur düşüncesindeyim.. ama tabi siden yüksek puanı olan birileri başvurursa biraz zorlanabilirsiniz..
İstanbul üniversitesi istanbuldan geçiş almıyor derken bunu nerden duydunuz ? Şartları sağladıktan sonra nerede okursanız okuyun yatay geçişiniz gerçekleşebilir istanbulda okuyorum diye almayacaklar diye bir şart yok.. Bu her şehir ve üniversite için geçerli..
Harç olarak evet 1. öğretime geçiş yapsanız dahi 2. öğretim parası ödeyeceksiniz ama herhangi bir etkisi olmayacaktır..
ÖSS puanı ortalama olayına gelince ikiside gerekli bence, çünkü genelde küçük şehirlerdeki ya da ulaşımız uzak yerlerdeki üniversitelerde bölümlerde puanlar düşük oluyor aynı şekilde derslik yetersizliği nedeniyle öğrenciler kalmasın hemen mezun olsunlar diye notlarıda yüksek tuttukları bir gerçek..
Haziran 14th, 2008 at 20:36
herkese merhaba.ben doÄŸu akdeniz ünw. ilköğretim matematik öğretmenliÄŸi bölümünde burslu okuyorum.puanım 327 we ortalamm 3.50ciwarı olr sanırım.ist. ünw. yatay geçiÅŸ yapmak istiyorum.sizce mümkünmü?aynı zmnda marmara ünw. baÅŸvurmak istiyorum.ama ÅŸartlar neler tam olaak bilmiyorum.kıbrısta okuduÄŸum için yurtdışı kontenjanından yararlanıcam.geçen yıl 1kiÅŸiydi kontenjan sayısı çok az deÄŸilmi?bu yıl 2 olma olasılığı yokmu?ayrıca ÅŸartlar ne zmn belli olur?transkript dışında neler gerekiyor?bu öss belgesinn ösymnin gönderdiÄŸi aslımı isteniyor?yoksa tercih edip kazandığımız okulu bildiren int. çıktısı belgesimi?belge konusunda ne tür sorunlarla karşılaÅŸabilirim.asdf29 ve tüm arkadaÅŸların bilgileri için ÅŸimdiden teÅŸekkürler…umarım herkes için en iisi olr.
Haziran 15th, 2008 at 00:54
geçen yıl başvuru şartlarında istanbul sınırları içinde bi üniversitede okuyanlar geçiş yapamaz yazıordu ama benim arkadaşım geçti,yani öyle bişi yok rahat olun arkadaşlar.
Haziran 15th, 2008 at 16:02
sevgili bulu43. şuan hovardalık yapıp süper ortalamaya sahip olan arkadaşlarım var. bir mesaj al kopya çek olay biter. okul ortalaması sanıyormusunki herkesçe alın teriyle yapılıyor. üni.ye giriş nasılki öss den geçiyorsa elbetteki geçişlerde de bu dikkate alınacaktır. öss puanları havadan gelmiyor yıllarımızı veriyoruz emeğimizi katıyoruz. babalar gibi de sığınırım öss puanımın arkasına elbette. hani diyorsun ya adam öss de yapamaz belki diye ben de öss de yakaladığım başarıyı üni.de yakalayamadım. çünkü malesef bölümün ağırlığı üstüne bi ton da dertle uğraşıyorum. ayrıca rahat ol zaten sadece ist. üni. össye bakıyor. ama şu noktada sana sonuna kadar katılıyorum. öss psikolojisi olur kazanamazsın çok normal ama yatay geçişte de 300 lük biyere kalkıp 250 puan alanın başvurması komik olur be arkadaşım. biraz olsun puan denkliği olması gerekir diye düşünüyorum. ama azminle ort yapmışsan da allah gönlüne göre versin. eleştiri yaparken lütfen ölçülü olalım. esracım buarada rica ederim emin değilim bende öğrenci işlerinin yalancısıyım
Haziran 15th, 2008 at 17:27
selam ben fırat üniveritesi biyoloji bölümü 1. sınıf öğrencisiyim ortalamam 3,55 öss puanım iyi değil 266,464 acaba istanbul üniversitesine yatay geçiş yapabilirmiyim.ayrıca tarihi açıklanmış mı.yardımcı olursanız sevinirim.tşk ederim ilgilendiğiniz için
Haziran 15th, 2008 at 17:41
ya merhaba arkadaÅŸlar ben uludagda psikolojide okuorum 1.sınıfım istanbul üni psikolojiye geçiÅŸ düşünüyorum öss puanım 333, ortalamam 3.40 a yakın gelcek ama okul ort düşük galiba..geçme ÅŸansım ne olur bilmiorum yaa bilen varmı ? ayrıca sadece bnm sınıfımdan bildiÄŸim tabi 2 kiÅŸi daha geçiÅŸ düşünüo..:( yönetmelikte aynı okuldan 1 kiÅŸi yazmıo ama öle bi uygulama varsa saçmalığıın daniskası..vala soluÄŸu mahkemede alırımmm bu yüzden geçemezsem:(…
Haziran 15th, 2008 at 19:44
shejma; bu duruma mahkeme de bir şey yapamaz.. Yönetmelikler resmi gazetede yayınların ve devlet bunu kabul etmiş olur.. ama tabi son karar senin..
http://www.istanbul.edu.tr/yonetmelikler/YatayGecisYonerge.htm
Madde 7- Üniversitemize yatay geçiş yapmak için başvuran öğrencilerin başvuru evrakları ilgili komisyon tarafından incelenir. Her eşdeğer yükseköğretim kurumu için ayrı ayrı olmak üzere, kendi aralarında başarı oranlarına göre sıralamaya tabi tutularak, o kuruma ayrılan kontenjana göre geçiş sağlanır. Bir kuruma ayrılan kontenjan dolmadığı taktirde, puan yüksekliği esas alınarak, kalan kontenjan diğer kurumlara tahsis edilebilir.
(diğer yorumlara cevap için şimdilik vaktim olmadığından yazamıyorum kusura bakmasınlar)
Haziran 15th, 2008 at 20:30
2003 2004 öss sınavında355.885 aldım ama anlamadım arkadaşımla tercihleri yaptık 3istanbul tıp4sırada adını duymadığım 1ülke geldi matamatikşok oldum ama gitmek zorunda kaldım ve gitiğimde bölüm kapalı türk elçiliğine giderek durumu bildirdim ama biliyorlarmış ama össyemeye gönderilmemiş beni boş olan tıp fakültesine yerleştirdiler 5şinci sınıfa geçtim ingilizce eytim alıyorum denkliği var geçiş yapabilirmiyi istanbula
Haziran 15th, 2008 at 20:40
Denkliği varsa evet geçiş yapabilirsiniz ama hatırladığım kadarıyla denkliğin belirlenmesi için not dökümü ösym ye gönderilecek ve denkliği onlar belirleyecek.. yatay geçişlerde böyle bir yazı geldi diye hatırlıyorum.. Ayrıca yurtdışından yatay geçiş yapacağınız için yatay geçiş yapacağınız bölümün öğrenci işleri ile konuşarak bilgi almanızda fayda var..
Haziran 15th, 2008 at 21:24
herkese merhaba.ben doÄŸu akdeniz ünw. ilköğretim matematik öğretmenliÄŸi bölümünde burslu okuyorum.puanım 327 we ortalamm 3.50ciwarı olr sanırım.ist. ünw. yatay geçiÅŸ yapmak istiyorum.sizce mümkünmü?aynı zmnda marmara ünw. baÅŸvurmak istiyorum.ama ÅŸartlar neler tam olaak bilmiyorum.kıbrısta okuduÄŸum için yurtdışı kontenjanından yararlanıcam.geçen yıl 1kiÅŸiydi kontenjan sayısı çok az deÄŸilmi?bu yıl 2 olma olasılığı yokmu?ayrıca ÅŸartlar ne zmn belli olur?transkript dışında neler gerekiyor?bu öss belgesinn ösymnin gönderdiÄŸi aslımı isteniyor?yoksa tercih edip kazandığımız okulu bildiren int. çıktısı belgesimi?belge konusunda ne tür sorunlarla karşılaÅŸabilirim.öğrenci iÅŸleri ile konuÅŸtum öss belgesi almadık dio ama vermÅŸtik.rektörlük ösymden istese onaylı öss belgemizi olmazmı?ASDF29 ve tüm arkadaÅŸların bilgileri için ÅŸimdiden teÅŸekkürler…umarım herkes için en iisi olr.ASDF29 cwp yaz lütfen…
Haziran 16th, 2008 at 13:43
sevgili asdf29 ben kafkas üniversitesi veteriner fakütesi ögrencisiyim.yukarıya yazmıssın küçük sehirlerdeki veya ulasımı zor yerlerdeki üniversitelerde puanlar düsük buna okey ama derslik yok diye hocaların bizi beleşten geçirdiklerini nerden gördün duydun.helmintololi gibi bas belası bi dersten okul uzatanlarla aynı sınava giren sizmisiniz yoksa benmi.lütfen elestirilerinize biraz dikkat edin.gecelerimi harcayıp geçtigim derslerime kimse hocalar geçiriyo diyemez.
Haziran 16th, 2008 at 17:38
istanbul üniversitesininbölümlerinin kontenjanları belli mi
Haziran 16th, 2008 at 21:19
mrb.ben zong.karaelmas üni.sosyal bilgiler öğretmenliÄŸi 2.sınıf öğrencisiyim.öss puanım 322 okul ort. 3.24 istanbul üniversitesi geçiÅŸ olanağım çok mu zor?geçen yıl daha düşük ort.ve öss puanıyla geçmiÅŸler ama torpil mevzusunu bilmiyorum…ne kadar ÅŸansım vardır acaba?teÅŸekkürler
Haziran 16th, 2008 at 22:25
merhaba arkadaşlar ben trakya üniversitesi arkeoloji bölümü öğrencisiyim istanbul üniversitesine yatay geçiş yapmak istiyorum ortalamam 4.00 üzerinden 3.74 ayrıca bölüm birincisiyim sizce ortalam geçiş için nasıl? şimdiden teşekkürler
Haziran 16th, 2008 at 23:51
yavrum be ortalamaya bak,süpersin,bence öss de iidir trakyada isen,umarım geçersin
Haziran 17th, 2008 at 13:26
merhaba arkadaÅŸlar bende yatay geçiÅŸ için baÅŸvurcam ama ÅŸuan 1.sınıfı bitirdim 2.sınıfa basvurcam iktisat okuyrum ortalamam 3.22 yuksek deıl ve 2006 gırıslıym 283le gırdım asdf29 yardım edersen sewinirim tam olarak neler yapıcagmı bilmiyorum ii günler arkadaÅŸlar…..
Haziran 17th, 2008 at 13:35
ASDF29 NERSESİN:(:(:(???
Haziran 17th, 2008 at 15:12
Beril; başvuruda istenilen belgeler için geçen seneki belgelere bakabilirsin bir değişiklik olacağını zannetmiyorum..
http://www.asdf29.net/blog/2007-2008-egitim-ogretim-yili-yatay-gecis-basvuru-kosullari-ve-kontenjanlari/
Ama bazı bölümler bu başvuru belgeleri haricinde şeylerde istiyor ona göre önceden başvuruda bulunacağın bölümün öğrenci bürosu ile görüşürsen daha sağlıklı olacaktır.. Ders içeriklerini isteyen bölümlerde bulunabiliyor ama ilanda genelde yazmaz ders içerikleri filan..(Özellikle de hatırladığım kadarıyla yukardaki yazıdaki yorumlarda damla diye bir arkadaş vardı onun yorumlarına bakarsan daha fazla yardımcı olur, evraklar konusunda)
Kontenjan belirleme olayına gelince de yurtiçi kontenjanının 1/3′ünden fazla olamaz diyor buna baÄŸlı olarakta düşük oluyor mecburen..
Şansın konusunda da ben bir şey söyleyemem diğer başvuruda bulunanların ortalamalarını ve öss puanlarını görmeden çünkü her ikisininde katkısı oluyor..
ÖSS Sonuç belgesine gelince 2006 ya da daha önce girişli isen üniversiteye kayıt yaptırırken vermiş olduğun resimli bir belge vardın onun aslı gibidir onaylı fotokopisini getireceksin(özel üniversite olduğu için alammış desem zannetmiyorum o sonuç belgesi olmadan kayıt yapacaklarını belki başlarından savmak için geçiştirmiş olabilirler, bazıları uğraşlı iş sevmez çünkü).. 2007 girişli isen ya gerek yoktur ya yine aynen onunda onaylı fotokopisini isterler ya da senden tekrar internet çıktısı isterler..
kaskaslıyım gururluyum; ben bütün üniversiteler için demedim, belki senin okuduğun yerde olmamış olabilir ama öyle yerler var ki bu dediğim gerçek..
EBÖŞ; istanbul üniversitesi için diyorsan istanbul üniversitesinde yatay geçişlerde sadece ortalamanın etkisi yok, öss puanınında etkisi var..
sinem; torpil olacağını zannetmiyorum ilan edilirken benim gördüğün kim hangi puan ve ortalama ile nerden gelerek geçiş yapmış onu gösteriyorlardı buna göre torpil olup olmadığınıda görebilirsin.. torpil olduğunu düşünüyorsan da gerekli yerelere şikayetini yapabilirsin bence..
eL!f; şuan için yapılacak bir şey yok zaten.. rektörlük yatay geçiş duyurusunu yaptıktan sonra istenilen evraklarla beraber yatay geçiş yapmak istediğin fakülteye giderek başvurunu yapıyorsun ve sonuçların ilan edilmesini bekliyorsun ki bu kimine göre biraz çileli bir bekleyiştir..
Haziran 17th, 2008 at 15:49
asdf29 ya bu öss puanını niçin istiyorlar.önemli olan okuldaki başarı değil mi.şimdi istanbul matematik sallıyorum321 ile kapattı benim de öss puanım 271 olsun benim oraya girme şansım yok mu.okuldaki ortalamamda 3,40 ın üzerinde olsun.beni alma şansları var mı acaba.
Haziran 17th, 2008 at 15:51
2007 giriÅŸliyim ewet.bizim ünw. öğrenci iÅŸlerindeki bayan 07 giriÅŸlilerden öss sonuç belgesi almadık dedi.ÅŸimdi ist. üniversitesindeki hocalarında belge eksikliÄŸinden problem çıkarmalarını istemiyorum.bu yüzden biraz endiÅŸeliyim.bide beyazıt kampüsüne gidip birebir görüşme imkanım warmı?içeriye alırlarmıki?teÅŸekkür ederm herÅŸe için…çk saol..
Haziran 17th, 2008 at 16:18
nihal; istanbul üniversitesi yatay geçiş yönergesinde değerlendirmelerde öss puanınıda kattıkları için öss puanı istiyorlar.. 271 puan ile yatay geçiş yapabilme şansın var ama senden yüksek puanlı bir kişininde senle beraber başvurması senin işini zorlaştırır..
beril, 2007 girişlilerde öss sonuç belgesi diye bir belge gönderilmedi genelde üniversiteler internet çıktısı istedi ama demek ki orası istememiş onun için en iyisi ya gidip yatay geçiş başvurusunda bulunacağın yer ile görüşmek ya da yatay geçiş duyurusunu beklemek.. ben ona göre bir düzenleme yapacaklarını düşünüyorum.. Evet alırlar durumunu belirtirsin senden kimlik alırsın girersin içeri ama ana binaya girişte işi biraz sıkı tutuyorlar diye duydum..
Haziran 17th, 2008 at 17:41
arkadaÅŸlar
ünv arası denklık oldugu nsl ogrenebilirm
Haziran 17th, 2008 at 20:45
Şu eşdeğerlilik denen şeyin kriteri ne?Mühendislk fakultesınden fen fakultesıne gecılebılır mı acaba universiteler arası yatay gecişle.Aslında telefonla sordgumda olmaz dediler ama gecmeyi de cok istiyorum ya.ders programlarının buyuk oranda aynı olması mı gerekiyo.ortalamam 3.90 ama esdegerlılık engeli var.Esdegerlılık lıstesı falan da yok emın de degılım yanı.Sinir bozucu.Arkadaslar bı de su var konu dısı ama. sımdı ben bir sene okudum ve 2009 ÖSSye girersem puan kesilicek mi?
Haziran 17th, 2008 at 22:49
arkadaşlar ben hukuk 2. sınıfa yatay geçiş yapmayı düşünüyorum. ortalamam 3.70. öss puanının etkili olduğuna inanmıyorum. bu ankara üniversitesinde de böyledir teşekkürler
Haziran 17th, 2008 at 22:54
ayrıca yönetmeliği okuma zahmetinde bulunanlar başvuru koşulları arasında öss puanının dikkate alındığıyla ilgili hiç bir somut kanıta rastlayamayacaklardır. össnin dikkate alındığı öss puanı yüksek ama okul puanı düşük olanların uydurduğu bir safsatadır.
Haziran 18th, 2008 at 08:48
mavii; öss puanı dikkate alınmıyor ama dediğin gibi nerde başvuru sırasında.. Birde bunun değerlendirmesi var..
http://www.istanbul.edu.tr/yonetmelikler/YatayGecisYonerge.htm
Madde 7 bir göz at istersen..
Tabi bu istanbul üniversitesi için geçerli diğer üniversitelerde uygulama farklı olabilir..
Haziran 18th, 2008 at 10:20
asdf29 çok teşekkürler.umarım geçebilirim.yardımın için çok saol.kolay gelsin
Haziran 18th, 2008 at 10:44
asdf29, sizin bakmamızı istediğiniz yönetmelik eskidir. yönetmeliğin 9. maddesinden de anlaşılacağı gibi bu yönetmelk 2006-2007 tarihi için sonuç doğurmaktadır. ben size istanbul üniversitenin sayfasına girip yeni yönetmeliği okumanızı tavsiye ediyorum: http://www.istanbul.edu.tr/duyurular/duyuru_icerik.php?754=. 2008-2009 yılı yönetmeliği açıklanmadığı sürece bu sitedeki yönetmelik hüküm ve sonuçlarını doğurmaya devam edecektir. saygılar..
Haziran 18th, 2008 at 13:03
mavii, bak yine yanlışın var.. O yönetmelik eski filan değil şuan yürürlülükte olan yönetmelik diğer bir deyişle 2006-2007 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanan yönetmelik..
Madde 9- Bu yönerge 2006-2007 öğretim yılından itibaren yürürlüğe girer.
demesi o ve ondan sonraki yıllar demek oluyor..
Senin verdiğin link ise sadece başvurular için bir duyuru..
Haziran 18th, 2008 at 14:21
asdf29 aslında ÅŸu an yorum yapmak boÅŸ çünkü nasıl bir uygulamaya gidileceÄŸi her yıl komisyonun kararıyla belirleniyor ve bunlar her yıl deÄŸiÅŸebiliyor. bekleyelim ve görelim …
Haziran 18th, 2008 at 14:29
mrb bende yatay geçiş ile ilgili bir soru sormak istiorum örneğin aynı bölümden başvuran birkaç kişi olursa %44 %55 yönetmeliği
ile öss puanı yüksek olanın mı şansı daha fazla oluo agno düşük olsa bile gerçi agno içinde yönetmeliğin 2,50 üstünde olması kuralı var.bilgi, verirseniz sevinirim
Haziran 18th, 2008 at 22:06
bn biyoloji bölümüne geçiş yapmak istiyorum.1 sınıfım ordu üniversitesinde okuyorum dersler eşdeğerde . sonuçta ordu üniversitesi yeni bi üniversite fakat ort yüksek şansım var mı geçiş için
Haziran 18th, 2008 at 22:06
bu arada ist üniversitesinde hazırlık var mı
Haziran 18th, 2008 at 22:08
sevgili mavii;
1- insanlara laf sokmaktan vazgeçin. yakışıyor mu size uydurmuşuz falan diye laf atıyosunuz.siz bizi ort düşük diye ezmişsiniz ama biz burda öss si düşük diye kimseye saygısızlık etmiyoruz. çünkü kimse kimseden üstün değildir.
2- geçen yılki sonuçlar açıklandı aynen bu şekilde uygulandı.
3- geçen arkadaşım bu yolla alındı.
4- öğrenci işleri ısrarla bunu söylüyor.
5- yönetmelik için sanırım pek bi fikriniz yok zira oyuncak gibi yönetmelik senelik değişmez.
6- hukukta bi kural vardır bilmem bilirmisiniz. yönetmelik bu durumda genel kuraldır. başvuruda ayrıca belirtilmez.
Haziran 18th, 2008 at 22:16
eÄŸitim ingilice mi
Haziran 19th, 2008 at 12:16
bn biyoloji bölümüne geçiş yapmak istiyorum.1 sınıfım ordu üniversitesinde okuyorum dersler eşdeğerde . sonuçta ordu üniversitesi yeni bi üniversite fakat ort yüksek şansım var mı geçiş için
bu arada ist üniversitesinde hazırlık var mı
eÄŸitim ingilizce mi
Haziran 19th, 2008 at 12:16
ben marmara fen bilgisine geçmek istiyorum bana gereken sartları anlatan bırı varmı?
Haziran 19th, 2008 at 12:20
kımse neden cevap vermıyo
Haziran 19th, 2008 at 12:24
anlamadım kı sızı
Haziran 19th, 2008 at 12:33
ya arkadaslar lutfen ama
Haziran 19th, 2008 at 17:54
merabaaa…siteniz gercekten bnm ıcın cok onemlı ben de gecıs dusunuyorum ve nereden nasıl bilgi alabileceÄŸime dair hiç bi fikrim yok..anadolu üniversitesi İ.İ.B.F de iÅŸletme bölümü öğrencisiyim..309 öss puanım ve 3.10 ortalamam war arkadaslarn not ortalamalarını gördükten sonra gecmemin imkansız oldugunu dusunmeye basladım
Haziran 19th, 2008 at 20:32
merwe istanbul ticaret üni.den bi arkadaş 304 öss 3.54 ortalamayla yedekten girmiş geçen yıl ist. üni işletmeye. fikir olsun diye söyledim.
Haziran 19th, 2008 at 20:49
desene benim geçiş hayellerımde hayel olarak kalacak gibi benımde ne o kadar osse puanım var ne de ortalamam peki hangi yılda girdgmızı dıkkate alıyrlarmı benım gırdgım sene oss puanları cık dusmustu istanbul ıktısat bıle 296la kapatmıstı
Haziran 19th, 2008 at 21:06
sevgili remziye:)

1- öncelikle siz ne kadar isterseniz isteyin zaten öss puanı düşük diye beni ezemezsiniz çünkü ben zaten ankara hukukta okuyorum.
2-hem öss puanım yüksek hem de okul puanım yüksek olduğu için geçme olasılığım çok yüksek.
3- ben burada yazdığım şeyi istanbul hukukta ders veren aile dostumuz bir profesörün söylediklerinden yola çıkarak yazdım. yani sadece bildiğimi paylaşmak istedim.
4-kimsenin kimseye saygısızık ettiği yok. siz okul puanınızdan dolayı üstünüze alındınız sanırım ama amacım size laf sokmak değildi
5-esas komik olanda ‘kimse kimseden üstün deÄŸildir’ falan diye birÅŸey söyledikten sonra ‘bilmem bilir misiniz’ diye birÅŸey yazmışsınız ((ki ben sizden daha çok ÅŸey bildiÄŸime eminim:)))
6-ben yine de size başarılar diliyorum çünkü seneye aynı okulda olabiliriz
Haziran 19th, 2008 at 21:54
bn biyoloji bölümüne geçiş yapmak istiyorum.1 sınıfım ordu üniversitesinde okuyorum dersler eşdeğerde . sonuçta ordu üniversitesi yeni bi üniversite fakat ort yüksek şansım var mı geçiş için
bu arada ist üniversitesinde hazırlık var mı
eÄŸitim ingilizce mi
Haziran 19th, 2008 at 23:10
3.54le yedekten=)sansım yok sanırım
Haziran 19th, 2008 at 23:43
lütfen biri cvp yazsın
Haziran 20th, 2008 at 00:45
mavii cim sanırım sen 2 sin ben 3. sınıfım. iyi kötü birşeyler biliyoruz işte senin kadar olmasa da. özgüvenine hayran kaldım mutlaka benden çok şey biliyorsundur benim böyle bi iddiam yok zira üni.den memnun olmadığım için psikolojimde pek ders çalışmaya müsait sayılmaz. öss puanım çok ii de değil belki seninkine göre ama benim böyle bi kompleksim yok sorun burda sadece millete öss si yüksek olanların uydurduğu safsata demek biraz saygısızlıktır be canım.ayrıca niye ezeyim seni bak ne güzel ankara hukuk kazanmışsın. benim bilgiye de bilene de saygım sonsuz önünde şapka çıkartırım ama tabi aynı saygıyı da beklerim. polimiğe girmenin bi anlamı yok zira hiç tarzım değil.
Haziran 20th, 2008 at 01:11
arkadaşlar slm.öss puanı önemli olmasa öss sonuç belgesi istemezlerdi bence.bir de geçen yıl arkadaşım o uygulamayla girdi.öss 338,ortalama 3.50 ii.bence bi katkısı vardır.ayrıca ok rakip fln olabiliriz birbirimize ama öle laf atmaya,dalaşmaya gerek yok,zaten hepimiz üniversiteliyiz ve geçemessek sonunda ölüm yok.yine üniversiteliyiz ve önemli olan kişinin kendini geliştirmesidir.okulu,ortalama ya da öss fln diil.önemli olan ilerde iş başvurusunda mülakatlarda birilerini eleyebilmek.malesef oyunu kurallarına göre oynamalıyız,hayat bir oyun ve bizler sadece geçici oyuncularız.kazanmak da var kaybetmek de.herkese bol şans.
Haziran 20th, 2008 at 01:34
Remziye ve mavi arkadaşım gerçekten beni gece gece güldürdünüz allahta sizi güldürsün hukukçu olduğunuzu her ortamda belli ediyorsunuz yalnız bu olayı fazla abartmayın hukukçu aynı zamanda uslubuda doğru olandır saygılarımla
Haziran 20th, 2008 at 01:50
http://www.yok.gov.tr/yasa/yonet/yonet14.html
Buradan yatay geçiÅŸle ilgili düzenlemeye ulaÅŸabilirsiniz yalnız unutulmaması gereken bu YÖK’ün yönetmeliÄŸi yani genel hükmüdür.Özel hükümler geçiÅŸ yapmaya düşündüğünüz üniversitenin yönetmeliÄŸinde bulunur.Remziye ve mavi arkadaşım demek istyediÄŸimi daha iyi anlayacaklardır umarım yardımcı olur.Söylentilere kulak asmamak lazım herÅŸey ortada daha fazla bilgi için en iyi yol baÅŸvuracağınız üni.nin öğrenci iÅŸlerini aramak ve iÅŸin sırrı geçeceÄŸinize inaanmaktır bütün arkadaÅŸlara baÅŸarılar umarım herkesin istediÄŸi olur.
Haziran 20th, 2008 at 02:03
beril-Haziran 14th, 2008 at 20:36
CEVAP:Doğu Akdeniz Üniversitesinden İstanbul Üniversiteesine geçiş yapanların saysısı oldukça fazla ve senin hem ort. hem de öss puanın iyi kuvvetle muhtemel başvurun kabul edilecektir zira yurtdışı olarak matematik öğretmenliğine daüye öncelik tanınıyor daüden senden başka ort.sı ve öss puanı yüksek olan biri yoksa kesin geçersin.
Haziran 20th, 2008 at 02:41
hukukta ankara daha ii diil mi ya?ben öle biliodum ama yanlış da olabilir.istanbul hukuktan arkadaşım vardı,hakim oldu,valla çok övüyodu okulu heeee,umarım geçersiniz de ankara ve istanbul üniversitesi arasında pekk de fark yok ya eÅŸit gibiler yani.bu okulları yarıştırmak doÄŸru olmaz bence.ya öğrenci iÅŸleri de biÅŸi bilmio be hep farklı sölüyolar,adama geçen yıl kaç kiÅŸi baÅŸvurdu mesela edebiyat dedik,cevap:10 15 20 25 …..bine kdrr gidecekti heralde:)
Haziran 20th, 2008 at 02:42
emu sen necisin?arkadaşlar eğer geçersek bi gün o ihtişamlı kapı var ya orda buluşalım he,yeni okulumuzu beraber tanırız takılırız:)
Haziran 20th, 2008 at 08:32
nergiz; marmara’nın yatay geçiÅŸleri hakkında pek bilgim yok açıkçası ama eylül gibi baÅŸlıyordu zannedersem baÅŸvuruları en iyisi telefonla araman ya da gidip birebir görüşmen çünkü geçen seneki duyurularında telefondan bilgi verimleyecek diye filan yazıyordu zannedersem bazılarında..
tantum, hazırlık bölümden bölüme değişiyor..
mavii; belki hukuk okumuyor olabilirim ama bu işi az çok yapabilen birisi olarak kontenjandan fazla başvuru olsun %55 %45 olayı ve her üniversiteden bir kişi alınacak şekilde değerlendirme olacaktır.. yönetmelik her sene değişir filan şuan için hikaye, şuanda yönetmelik değişecek diye bir şey yok.. Burda sen daha çok biliyorsun ben daha çok biliyorum gösterisi yapmak değil amacım sadece bilgilendirmek, zaten amacım yardım olmasaydı bu yazıları siteme yazmazdım/yazdırmazdım..
hukuk konusunda da benim 4 yıl önce filan duyduğum, hukuk okunacaksa ankara, gazi ve istanbul da okunması ama ağırlık ankara.. mezun olduktan sonra yapılan bir sınav mı ne varmış soruları genelde burdaki hocaların hazırladığı yönünde bir şeyler duymuştum..
Haziran 20th, 2008 at 10:42
slm arkadaşlar ben kstamonu ünivrsitesi 1.sınıf işletme öğrencisiydim bu sene bitti ilk senem şimdi istanbulda oturduğum için istanbul üniversitesine geçiş yapmak istiyorum ortalamam 3.71 öss gereklemi bilmiyorum ama 303 almıştım bana biri yardımcı olabilir mi yaaa şimdiden teşekkürlerr..
Haziran 20th, 2008 at 12:21
Ali, istanbul ünivertesi yatay geçişlerinde öss puanı gerekli değerlendirilirken öss puanınızın %45 i alınıyor..
Haziran 20th, 2008 at 13:04
tamam simdi ben şunu öğrenmek istiyorum kırıkkale üniversitesi fen bilgisi öğretmenliginden marmara yada istanbul üniversitesine geçmek istiyorum gereken şartlar belgeler ve ortalama tahmin olarak nedir ?
Haziran 20th, 2008 at 13:14
hadi ama
Haziran 20th, 2008 at 13:22
evet arkadaslar
kımse neden cevap vermıyo ben ıstanbulda oturuyorum ve eve gıtmeden evraklarımı tamamlamak istiyorum
Haziran 20th, 2008 at 13:43
nergiz hocam; sen yazar yazmaz hemen cevap yazılmasını beklemek yanlış.. Bilen ve yardımcı olmak isteyen birisi gördüğü takdirde vakti olunca elbet yazacaktır.. Ben yorumları görüyorum ama vaktim olmayıncada cevap yazamıyorum bu durumu anlayışla karşılamanız gerekli biraz..
Åžimdi;
Başvuruda istenilen belgeler bölümden bölüme göre değişiklik gösterir..
Not dökümü
Müfredat ve Ders içerikleri (bazı yerler bunları geçiş yaptıktan sonrada istiyor önce de istiyor ama önceden elinde bulunmasında fayda var)
Bazı yerler lise diplomasının onaylı halinide isteyebiliyor
ÖSS Sonuç belgenin onaylı hali (2007 girişliysen bunu başvuruda bulunacağın yere sorman gerekebilir nasıl olacak diye)
Ek olarak eğer isterlerse başvuru formuna yapıştırmak için yanında bir tane fotoğraf bulundurmanda fayda var..
Haziran 20th, 2008 at 17:21
desteÄŸin we moralin için teÅŸekkürler emu ama ortalaması daha ii 3-4 kiÅŸi olduÄŸunu biliorum bizim bölümde.bakalım artık iÅŸimiz birzda ÅŸansa kaldı.eÄŸer baÅŸvuruda bulunmk için istanbul ünw. seçmezlerse iÅŸim daha kolay olur bakalım bekleyip görücez.umarım herkesin istediÄŸi olr.teÅŸekkürler tekrardan.kolay gelsin herkese…
Haziran 20th, 2008 at 19:27
arkadaşlar mrb ben aydın sosyoloji 1.sınıftayım.ist. ünv geçiş için ne yapmam gerekiyo
Haziran 20th, 2008 at 19:50
emu ne mutlu bana ki güldürmüşüm seni hep neşe içinde kal allah bozmasın neşeni. insanlar birşeyler öğrenir ve hayata geçirir mavii ve ben hukukçu isek elbetteki bu şekilde konuşuruz makul olan da budur zaten. bu bilgi gösterisi falan değildir. usluba gelince hala saygıda kusur etmeyip kimseyi kırmadığım ve oldukça düzeyli bi uslup kullandığımın farkındasındır umarım. esracım teşekkür ederim sözlerin için çok güzel demişsin herkes için en hayırlısı olsun. buarada ankara hukuk konusunda katılıyorum. birçok insanın rüyasıdır ama mutlaka vardır mavii arkadaşımızın geçmesinin bi nedeni. allah herkesin yolunu açık etsin.
Haziran 20th, 2008 at 21:50
cok tesekkür ederım
asdf ama baska seyler gereklı degılmı
Haziran 20th, 2008 at 21:51
marmaraya geçmek istiyorum ben
Haziran 20th, 2008 at 23:22
arkadaşlar ya yardımcı olsanız diyorum şu geçiş konusunda bilenler lütfen yardımcı olurmusunuz acele
Haziran 20th, 2008 at 23:27
not ortalamam 85 ve 303 almıştım geçen sene ne yapmam gerekiyo lütfen yardımcı olun arkadaşlar şimdiden başarılar diliyorum hakkımıza hayırlısı iyi akşamlar
Haziran 21st, 2008 at 11:19
nergiz ; marmara üniversitesi ile bir bağlantım olmadığından orası için net bir şey diyemicem, yukarda saydığım belgelere ek olarak eğer yatay geçiş yapacağın yerde zorunlu hazırlık varsa senden yabancı dil muafiyet belgesi istenecektir, şimdi okuduğun yerde eğer zorunlu hazırlık filan okumuşsan muafiyet belgeni filan da almanda fayda var..
açelyam; yatay geçiş yapabilme için rektörlüğün ilan edeceği başvuru tarihleri içinde başvurunu ilgili bölümüe giderek isteneilen belgelerle beraber yapıyorsun..
Haziran 21st, 2008 at 13:00
okey ama ben ıstanbuluda düşümüyorum onla ilgili belgelerde aynı ise sorunun kalmıcak bu konuda da bilgi verirsen sevinirim öss puanının %5 eksık oldugu takdirde başvuruluyomuş galiba dogrumu
Haziran 21st, 2008 at 13:02
simdi istanbul 2006 da 300 ile kapatmış benim puanım 283 dü giremezmiyim suan ortalamam 3.30 ve galiba okul birincisiyim bunların avantajları neler
Haziran 21st, 2008 at 13:04
istanbul üniversitesinde başvuru için 2.5 agno istiyor ama marmarayı bilmiyorum.. başvuruda istenilen belgelerde genelde bunlar olur bunlar haricinde belge isteyen yerler çok nadir olur diye düşünüyorum.. tabi üniversiteler bağımsız bir kurum olduğu için her yerin farklı uygulamalasıda olur bunlarıda göz önünde bulundur.. marmaraya ve istanbula başvuruda bulunacaksan her belgeden iki tane alman gerek kimse belgelerin fotokopilerini kabul etmez bence..
okul birinciliğinin yatay geçişlerde sadece ikinci öğretimden birinci öğretime geçmek için faydası var normal öğretimde ben bir faydasını görmedim..
Haziran 21st, 2008 at 13:22
zaten o yüzden soruyorum ya sizecünkü birde yatay geçiş için para mı veriyoruz yani ne kadar
Haziran 21st, 2008 at 14:19
asdf29 teşekkür ederim yalnız ist ünv. ingilizce istiyomu yatay geçiş için ayrıca bu not ortalamam 85 yeterlimi bide begeler geçen sene ile aynımı
Haziran 21st, 2008 at 14:43
arkadaşlar şöyle bir duyum aldım. bizim üni.de geçişte arkadaşın başına gelmiş. şimdi mesela benim okul ortalaması 2.50 diyelim öss 320 diyelim. atıyorum ali nin öss 300 okul ort. 3. o başvurunca benmki iptal oluyomuş. yani her okuldan 1 kişi muhabbeti olduğu için nekadar değerlendirmede öss etkili olsada ilk başvuruda senden yüksek ort. olan seni geçiyormuş ve senin başvurun iptal oluyomuş ancak o vazgeçerse yada kayıt olmazsa şansın oluyomuş. çok enteresan aklınızda olsun istedim.
Haziran 21st, 2008 at 15:01
nergiz; istanbul üniversitesinde başvuru için herhangi bir ücret ödenmiyor.. eğer yatay geçişin gerçekleşirse o zaman herkesin ödediği harç parasını ödeyeceksin o kadar..
açelyam; o 85 ortalamanı 4′lü sisteme çevireceksin formulu ÅŸuan aklımda deÄŸil ama yeterlidir o ortalama.. ingilizce istemeside bölümünden bölümüne göre deÄŸiÅŸiyor hangi bölümler istiyor onun hakkında da net bilgim yok web sayaflarına bakmak gerek ya da aramak gerek..
remziye, o bir duyum değil gerçek(yukarıdaki yorumlarımı birisinde vardı maddesiyle beraber) ve aynı üniversiteden başvurular değerlendirilirken ilk başta ortalamaya bakılarak elenilmiyor.. %45 ve %55 işlemleri gerçekleştirildikten sonra kontenjandan fazla başvuru varsa aynı üiversiteden başvuru yapanlardandan yüksek olanı asil listeye alıır diğerleri yedeğe..
Haziran 21st, 2008 at 16:54
asdf29 yatay geçiş esnasında istenilen belgelerde öss sonuç belgesinin onaylı hali de yer alıyor. o bize zaten ösymden onaylı gelmiyor mu neden onaylı diye ayrıca belirtiliyor?
Haziran 21st, 2008 at 16:57
umarım yeter birde adü sosyoloji ile ist ünv sosyolojiye derslerine baktım göremedim sayfa açılmıyo derslerin uygunluğunu nasıl öğrenebilirim
Haziran 21st, 2008 at 18:55
ışılay; öss sonuç belgen okuduğun bölümdedir ve onu alabilmek için ya kaydını sildirmen gerekli ya da dilekçe ile onaylı fotokopisinin verilmesini isteyeceksin.. Bir nevi orda okuduğunu kanıtlayan bir şey oluyor..
açelyam; sitenin açılmama konusunda bir şey yapamayacağım ama eğer istanbulda oturuyorsan bölüme gidip ders programlarına filan bakabilirsin ya da öğrenci işlerinden ders isimlerini istesen belki verirler ben genelde vermede veriyorum mail olarakta atıyorum..
Haziran 21st, 2008 at 21:33
fen fakültesinde hazırlık var mı ve yatay geçiş başvuru ücreti ne kadar????? yardım ederseniz seviinirim
Haziran 21st, 2008 at 22:16
asdf29 yani %45 %55 olayı ile nihai puan çıktıktan sonra mı aynı üni.den olan kişiler eleniyor. 5 kişi başvurdu diyelim bi üni.den en yüksek nihai puanlı mı dikkate alınıyo.
Haziran 21st, 2008 at 22:21
asdf29 buldum sorumun cevabını tam okumamışım yinede saol
Haziran 21st, 2008 at 22:37
slm arkadaÅŸlar linkte gecen senenin öss ve agno hesap edilerek alınmış ögrencilerin geldikleri üniversiteler ve ne kadar puanla girdikleri verilmiÅŸ durumda iktisat, iÅŸletme, ekonometri, çalışma ekonomisi, maliye ve turizm bölümleri için… örnegin iÅŸletme için bi arkadasımız 288 öss ve 3.64 agno ile asil olarak girmek için hak kazanmış durumda. demekki o kadar kasmaya gerek yok:)bu arada kıbrıstaki üniversitelerin neden yurtdışı statüsünde oldugunu anlamış degilim…
Haziran 21st, 2008 at 22:38
pardon linki unutmuÅŸum:) http://www.istanbul.edu.tr/iktisat/xls/yataygecis_SON_LISTE.xls
Haziran 22nd, 2008 at 00:02
istanbul fen fakültesinde hazırlık var mı ve yatay geçiş başvuru ücreti ne kadar????? yardım ederseniz seviinirim
Haziran 22nd, 2008 at 00:59
arkadaşlar benim bölüm o yıl yani 2006 da 344 le kapadı ve benim puanım 345 nolcak şimdi ya?almıcaklar mı lütfen bişiler yazın olamaaaaaaaaazzzzz
Haziran 22nd, 2008 at 01:01
cvp bekliorum lütfen cevaaaaapppppp
Haziran 22nd, 2008 at 09:36
asdf29 yanıtın için teşekkürler. ya ben istanbul üniversitesinin geçen sene hukuk fakültesine kaç öss puanı ve okul puanıyla aldığına nereden ulaşabilirim. diğer bölümlere kaçla geçildiğini buldum tek hukuk fakültesini bulamadm. remziye arkadaşım biliyorsan sende yardım edebilir msn?
Haziran 22nd, 2008 at 11:33
ışılaycım bende neredeyse hepsini buldum bi hukuk u bulamadım. öğrenci işlerine sormak için gittim başvurular başlamadı gerekçesiyle içeri bile sokmadılar. bu bi mesaj olabilir mi
Haziran 22nd, 2008 at 12:57
ben trakya unıde ıktısat okuyorum 3, sınıfa geçtim yatay geçiş yapmayı düşünüyorum 2006 girişli oldugum için öss puanım düşük:(
Haziran 22nd, 2008 at 13:11
remziye:emu ne mutlu bana ki güldürmüşüm seni hep neşe içinde kal allah bozmasın neşeni
bilmukabele çok saol
Haziran 22nd, 2008 at 13:12
ortalamam 3.62 sizce şansım nedir sınıf birincisiyim ama diğer üniversiteler nasıldır bilemiyorum
Haziran 22nd, 2008 at 15:25
gizem süper bi ortalamaya sahipsin gecen sene 300 öss puanı ve 3.40 not ortalamasıyla en son kişi alınmış iktisata..
yani rakibim olmana ragmen( cünki; bende 3.sınıf iktisata başvuracagım) şansın oldukça yüksek sana bol şans diliyorum inş ikimizde geceriz;)
Haziran 22nd, 2008 at 15:36
merhaba arkadalar bende bişey sorucam bende 2006 girişliyim öss puanım 283 okuduğum üni hazırlık vardı bi yıl hazırlık okudum dielim ki 2007 girişli biri hazırlık okumadı ve aynı bölüme başvurcaz ama 2007de össe puanları arttı puanı mı dikkate alıyorlar,sıralamayı mı yoksa o yıl istanbul ünie giren kişinin puanıyla basvuran kişi arasındaki puan farkını mı içinde bircok bilinmeyen var ama bilen bi arkadaş cevaplarsa cok sevınırım:):)
Haziran 22nd, 2008 at 15:52
senin ortalamn öss kac pekı ramazan hangı unıdensın
Haziran 22nd, 2008 at 18:24
merhaba arkadaşlar istanbul üniversitesi ingilizce işletme bölümüne geçmek istiyorum bahçeşehir ünide ta 2.sınıftayım geçen sene kimler kaç puanla girmiş nasıl öğrenicem bana yardım edermisiniz
Haziran 22nd, 2008 at 19:12
slm arkşlr. bn tkrdğ namk kemal ünw. gıda müh. 1. sınıfım daha final sonuçları tam açıklanmadı ama 3.5 un üstünde gelicek muhtemelen 3.55 yatay geçş ypmk istiyorum ama bnm ünivrstmde hzrlık bu yıl zorunlu olucak bn hazırlık okumadım yty geçiş yapmk istediğim ünwrstelerde ing. yetrlilk sınawına giricem.kolej çıkşlı olmama rağmen çok korkuyorum. bu konuda bana yardımcı olursanız çok sewinirim. aranızdan bu sınawa girmiş olanlarınız wardır umarım neler soruyolar we zor oluyomu çok tşkkr ederim.
Haziran 22nd, 2008 at 19:24
mrb. arkadaşlar. ben afyon kocatepe üniversitesinde okuyorum. ortalamam oldukça düşük 2.55 . fakat marmara, yıldız teknik ve istanbul üniversitesine başvurmak istiyorum. bellimi olur belkide asil olan gelmez yada tercih az olur :d
Haziran 22nd, 2008 at 19:26
bu arada 2. sınıfa baÅŸvuracağım ve transkript isteniyo. acaba tekrar afyon a gitmem gerekir mi. orda olan bi arkadaşım benim yerime alabilir mi.. cevaplarınız için ÅŸimdiden teÅŸekkür ederim…
Haziran 22nd, 2008 at 20:19
öncelikle herkese selamlar…veee asdf29 ben de sana soru sormak istiyorum tabii asdf29 dan önce görüpte cevaplayacaklar warsa onlarda cewap yazabilir:) ben 2007 giriÅŸliyim ve öss puanım 297 ort. ise 3.06 ve bölümüm kamu yönetimi ben hazırlık okumadım çünkü yotu ama normal yabancı dil ders olarak ing. aldım. bu durumıma göre istanbul üni. kamu ya geçme olasılığım yüzde kaçtır? yani ne kadar umut teÅŸkil ediyorum bu arada geçen sene kamu ya geçenlerin listeini bulamadım:( bilen warsa lütfen söylesin..
Haziran 22nd, 2008 at 20:21
hee bi de ben kamu dan istanbul iktisat işletme veya uludağ işletme iktisat bölümlerine yatay geçişle geçebilir miyim? ayrıca çok oldum farkındayım ama hazırlık okumadığım için istediğim bölümde hazırlık warsa nolcaam ben yaa?:( yoksa açılan muafiyet sınawını geçersem sorun olmaz mıı? nasıl olcak yani bu işşşş!!!!!!!!!!!????:(
herkese selamlarr inş. istedğimiz yerlere geçerz:)
Haziran 22nd, 2008 at 20:36
bnm yazıma cwp werirseniz sewinirim
Haziran 22nd, 2008 at 20:49
slm ben nur necatibey kız meslek lisesinden mezunum 1 sene ara verdim şimdi pişmanm yatay geçiş yapmak istiyorum istanbul üniversitesine yatay geçiş yapabiliyomu çocuk giysi tasarımı tekstil konfeksiyon bölümü
Haziran 22nd, 2008 at 20:52
eğer bir bilginiz varsa cvp werrseniz çok sewinirm kızlar ok
fanny_patternn
Haziran 22nd, 2008 at 20:56
yada tekstil konfeksiyon yatay geçişin olduğu tavsiye edebileceğinz güzel bir üniversite varsa yazarsanz bana çok sevinirim
şimdiden çok teşekkürler
Haziran 22nd, 2008 at 21:07
remziyecm teşekkürler. peki açıklamamalarının sebebi torpil olabilir mi çünkü marmara üni.de sadece hukukta kaçla geçildiğini açıklamamış
Haziran 22nd, 2008 at 21:48
mrb ben 2006 girişilyim puanım 265 ve karmakarışık bir tercihle ordu üniversitesi biyoloji bölümüne yerleştim fakat o sene istanbul üniversitesi 265 ile biyoloji bölümünü kapatmış. yatay geçiş yapmak isterim fakat şansım yok
okul ortalamam da 3,10. Sorarım arkadaşlar şansım var mı?? ümitsiz bi vaka da olsa bunu sölemenizi isterim şimdiden teşekkür ederim.
Haziran 22nd, 2008 at 23:58
slm ben dpü tarihteyim.birinci sınıf ögrencisiyim.bu sene istanbul veya marmara tarihe yatay geçiÅŸ yapmak istiorum.ortalamam 3.76 yalnız ortalamam iyi olsa da öss puanına çok dikkat ettiklerini söylüyorlar.bu dogrumu yani öss puanı benden yüksek ortalaması benden düşük biri baÅŸvursa onu mu alırlar?torpil gereklimi?ve geçiÅŸ ÅŸansım nedir.cevaplarsanız sevinirim.teÅŸekkürler…
Haziran 23rd, 2008 at 00:00
ArkadaÅŸlar bana yardım edin…
2006 öss ile 263 aldım,(2006 yılında istanbul fizik 269 du)bozok fizik böl.yerleştim.3.sınıfa geçtim ort. 3.03 istanbula geçiş yapabilirmiyim kabu edilme olasılığı % ne? yorumlarınızı bekliyorum
Haziran 23rd, 2008 at 00:02
Elifcim seninle aynı kaderdeyiz….
Haziran 23rd, 2008 at 00:05
Arkadaşlar İst. Üni.sıne geçiş yapmış ve şuanda Yıldız teknıge geçiş yapmak ısteyen bırı olarak soyluyorum ist unı.sıne öss puanınıza guvenmıyorsanız gırmeezsınız.bu konuda özellıkle 2005 girişliler 2006 girişlılere göre şanslı.Çunku 2006 yılında gırenler için sıstem değişmiştı ve puanlar her bolumde 20-30 puan düştü.ben 2006 girişlıydım ve 2.yedekten gırdım ancak benım onumdekıler hep 2005 girişlıydı.yanı aslında benden vasat ogrencıler sırf 2005 gırışlı dıye onume geçtiler.yınede geçtim ama 1 asil ve 1 yedek kayıt yaptımayınca.bu sıstemın değişmesı için dilekçede verdım geçen yıl.Velhasıl istanbula geçmek isteyenler okul puanlarına guvenmesınler.ist unı.sı elma ile armutu topluyor hesaplamasında.yanı okul puanı çok etkısız kalıyor.umarım bu sistem değişirde hakkeden hakkını alır.tek unı.yede baglı kalmayın derım.biçok yere(tabıkı ıstedıgınız) başvurun.yıldız oratalamaya dikkat eder mesela en azından daha adil sayısal arkadaşlara onerırım.marmaraya geçiş zordur.sayısal ark.lar için kocaelı ve sakarya nın egıtımıde ıyıdır onerirım
Haziran 23rd, 2008 at 00:07
2005 girişliler derken 1 yıl hazırlık okuyanlar ve sızınle aynı sınıfta olanlardan bahsedıyorum arkadaşlar.şoylede soyleyebılrırız.okullarında hazırlık olan ve hazırlık okumamış arkadaşlar bıraz zorlanacak istanbula geçiş için benım gıbı
Haziran 23rd, 2008 at 00:09
esra 2006 girişli olmaz sorun bıraz.ama olmaz dıye bişey yok.bakarsın başvuran olmaz gırersın.% belırtmek çok zor.kım başvurur ,kım başvurmaz bellı olmaz.ne çok umut baglayın bu geçiş işine ne de çok umutsuz oloun.bellı olmaz
Haziran 23rd, 2008 at 00:12
yaaa lüfen birlerii cevap versin ne olcak bu yatay geçşyapmak isteyenlerin hali…ortalama yüksekse ÅŸans nedir…ist veya marmaraya ÅŸansımız varmı 3.76 ortalmayla
Haziran 23rd, 2008 at 00:13
ecem bıldıgım kadarıyla yanıtlayayım.her unı.nın yeterlılık sınavı zorluk derecesı farklı.marmaranın nıspeten zordur.istanbul daha kolaydır.kocaelı normal.yanı nereyı ıstedıgıne gore değişir.ama bıde ıngılızce konusunda bana zor gelen sana kolay gelır.onun bır kıstası yok.ama halledersın ya.bı gramerı tekrar etsen yaparsın,az çok ıngılızcen varsa
Haziran 23rd, 2008 at 00:28
ışılaycım walla hocalar bile torpil bul diyor hukuk okuyoruz ama hak adalet bana çok uzak kavramlar artık sanki. malesef gerçek bu herşey torpille yürüyo bu devirde artık.
meltemcim sana gelince sen bitanesin yaa bütün yıl başının etini yedim sorularımla
Haziran 23rd, 2008 at 00:45
ahh ahhh şu dünyada bi torpilimiz bile yok
Haziran 23rd, 2008 at 01:21
hacettepe we ankara ünw. için sormuştum:) zordur sanırım
Haziran 23rd, 2008 at 01:37
arkadaşlar 2005 ve 2006 öss sistemi değişik ve bu öss puanlarına bakarken kimin yüksek kimin düşük die bence bunu da değerlendirirler,öyle şey mi olurmuş cnm,yüzdelik dilimlere fln da bakçaklar o zmn,sıralamada kaçıncı fln.mesela 2005 340 puanlı adam 2000. olmuştur 2006 da aynı puanlı adam ilk 500 dedir.çünkü sistem değişik,bence bunlar gözönünde bulundurulur.öss sonuç belgesi istediklerine göre bakacaklar bunlara.koskoca istanbul üniversitesi kafasına göre alamaz ya..
Haziran 23rd, 2008 at 08:49
gizem benim öss puanım 325 ve ortalamam 3.65 izmir yaşar üniden yalnız ben ingilizce iktisata yatay geçiş istiyorum sen hangisini istiyosun?
Haziran 23rd, 2008 at 12:04
benim iş haylmı ya yoksa 3.43 ortalama mıllet 3.76 ıle nasıl gecerım dıye dusunor.taban punanların etkısı varmıdır.dokuz eylulden ıst. unı. gecıs yapmak ıstıyorum bolum ıkt.turkce???
Haziran 23rd, 2008 at 12:08
hmm bırde ben ıst unı. ye gectım dıyelım hokumam gerekecekmı tekrar?=??
Haziran 23rd, 2008 at 12:20
kocaeliye bu sene geçiş yok başak üniden
Haziran 23rd, 2008 at 12:20
bunula ilgili bilgis olan var mı
Haziran 23rd, 2008 at 12:21
ali sen girersin bence çünkü ortalamda güsel geldiğin okulun össside yüksek senin ortalamanı görünce benimki hayal oldu sanırım inş olur geçersin
Haziran 23rd, 2008 at 12:23
lütfen yardımcı olun
Haziran 23rd, 2008 at 12:24
evet onu bende duydum kocaeli bu sene kabul etmiyormuş die ama iyice araştırmak gerekir neden almasın ki
Haziran 23rd, 2008 at 12:24
ist üniversitesi fen fakiltesinde hazırlık var mı
Haziran 23rd, 2008 at 12:24
başvuru ücreti ??????????????
Haziran 23rd, 2008 at 12:25
enga, ecem; hazırlık konusunda eğer girdiğin sene geçiş yapmak istediğin bölümde hazırlık zorunluysa yatay geçişin gerçekleştiği takdirde senin yabancı dil muafiyet belgen yoksa muafiyet sınavına gireceksin eğer geçemezsende her yıl açılacak olan muafiyet sınavından geçmeye çalışacaksın(İstanbul üniversitesinde zorunlu hazırlık olan bölümlerde uygulama böyleydi hatırladığım kadarıyla ama başka üniversitelerde eğer ilk muafiyet sınavında geçemezsen yatay geçişin iptal oluyordu sanırım ankara üniversitesi böyle geçen seneki başlıktaki yorumlarda yazıyordu)
İktisat işletme bölümlerine geçiş içinde derslere bakmak gerek eş değer dersler varsa geçiş mümkündür..
eL!f ; istanbul üniversitesinde yatay geçişlerde öss puanının %45i ortalamanın %55i alınarak yeni bir ortalama oluşturuluyor ve sıralama buna göre yapılıyor..
nur; senin bahsettiğin olay sanırım sınavsız geçiş ile alakalı bir şey liseden sonra yapılan geçiş sınavsız geçiş oluyor..
ELİF; olmayacak diye bir şey yok başvurunu yapmanı tavsiye ederim..
filiz Esra HAKVERDİ; öss puanının istanbul üniversitesinde şöyle bir etkisi var başvurulardan sonra ortalamanızın %55i öss puanınızın %45i alınarak yeniden sıralamaya koyuluyor.. marmara üniversitesi konusunda bilgim yok..
ali; istanbul üniversitesine geçiş için yukarıda da yazdığım gibi öss ve ortalama aynı anda etkililer..
İstanbul üniversitesinde başvuru ücreti alınmıyor..
ve şunu söylemek istiyorum belli bir sisteme göre sıralamayla alınan bir yerde torpilin olması zor bence ancak sonuçlar hiç açıklanmaz sadece sözle söylenirse o zaman durum değişebilir ama istanbul üniversitesinde puanlar ve ortalamalarla beraber bütün liste ilan ediliyor web üzerinden geçen sene kim ka. puanla giremişmiş kiminki kabul edilmemiş ben bir çok bölümün web sayafsı üzerinden gördüm ki hala da bazı bölümlerin web sayafalarında duruyor onlar..
Haziran 23rd, 2008 at 12:26
arkadasım sımdı baktım alıyorlar linkhttp://venus.sis.itu.edu.tr/duyuru/front/body.php?id_num=368 bu
istersen bolumunu sole kac kıs aldıklarını söyleyiim
Haziran 23rd, 2008 at 12:31
bölümler arası geçiş varmış sadece kocaelide
Haziran 23rd, 2008 at 12:35
sen emin olmak içim okulu bi ara bence
Haziran 23rd, 2008 at 12:37
bnde baktım arkadaşım kendi sitesinden yoktu
Haziran 23rd, 2008 at 12:38
tmm saolsn:)
Haziran 23rd, 2008 at 12:41
bu yıl sanırım marmara üni rektörüydü kontenjanlar arttığı için yatay geçiş kontenjanlarını azaltıcaklarını söledi(4 5 kişilik kontenjanlrın neresini azaltıcaklarsa artık)kocaelide demekki hepten kapattı:):):)
Haziran 23rd, 2008 at 12:48
asdf senin bilgin varmı kocaeli ile ilgili
Haziran 23rd, 2008 at 12:51
öss sonuç belgesinin onaylı8 halini nerden alcam bilen var mı birde ben bu yıl yıne gırdım öss ye aynı bölüm kazanınca galiba kaynı sınıftan devam ediliyomuş doğrumu hani yatay olmazsa o şekilde oluyoda merak etti
Haziran 23rd, 2008 at 12:55
istanbul üniversitesi eğitim fakültesinde hazırlık yok diye biliyorum ama var mı?
Haziran 23rd, 2008 at 13:02
hazırlığı bilmiyorum ama öss sonuç belgesini okuldan alıyorsun okul veriyor
Haziran 23rd, 2008 at 13:09
arkadaşlar tamam öss puanı etkili,şimdi benim istanbul fiziğe girme şansım % kaç?
Haziran 23rd, 2008 at 13:09
ort 3.03,buarada teÅŸ.
Haziran 23rd, 2008 at 13:11
ya buarada ben 3.sınıfa geçtim
Haziran 23rd, 2008 at 13:14
istanbul üniversitesinin geçen yıl yatay geçişle kaç ort.ile aldığını web sitesinde bulamıyorum,yardım edicek olan varmı?buarada ben çok şey soruyorum galiba
Haziran 23rd, 2008 at 13:16
esra bence şansın var dene öss puanınla okul puanın arsında 6 puan fark var neden olmasınkı ama 2005 girişli hazırlık okuyan biri baçvurusa onun puanı daha yüksek olucak ama benımde kafama takılan bu bu eşitsizliği çözmeleri gerek sıralamaya bakıcaklar desek bisde say2 ea 2 soz2 vardı dier sistemde ise hepsi birdi sen başvur bence alırsın:):)şansın bol olsun
Haziran 23rd, 2008 at 13:26
ne saçma ya sonuçta bizim girdigimiz seneki istanbulun kaçla kapattıgı önemli olmalı yanlışmıyım sonuçta bende 2006 girişliyim ve bir önceki sene benimle aynı yere girenin sıralamasına sahibim ona bakmalılar biz mi dedik puanlarımızı düşürün diye zaten o sene milletin 20 puan düşük geldi beklediginden onu kapatmak için puanları düşürdüler
Haziran 23rd, 2008 at 13:27
teÅŸ.ederim elif…beni rahatlattın.Evet,dediÄŸin çok doÄŸru hazırlık okuyanla bizim gibilere haksızlık söz konusu.ya sanıyorumki bir çöüzümü vardır.İnÅŸ.olur.Allah yardımcımız olsun ELİF.
Haziran 23rd, 2008 at 13:28
Nergiz,arkadaşım muhakkak onu da düşünmüşlerdir.Tabi inş.
Haziran 23rd, 2008 at 13:28
sevgili asdf bu hukuk sonuçlarına nasıl ulaşabiliriz bi fikrin varmı. en ufak bi tahmin yürütemiyoruz kaç ort ister ne bekler. zaten topu topu 2 kişi alıyor. öğrenci işlerine sormaya gittim beni okula sokmadılar
Haziran 23rd, 2008 at 13:30
ewet çok haklısn nergiz sırt puana bakarlarsa biz zaten 2006 girişli olarak 20 puan geriden başlıyoruz bunu dikkate alarak puan dönüşümleri yapmalılar
Haziran 23rd, 2008 at 13:33
elifcim çözümü vardır.
Haziran 23rd, 2008 at 13:42
sen nerde okuyorsun elif
Haziran 23rd, 2008 at 13:43
remziye; web sayaflarında yoksa benimde yapabileceğim pek birşey yok açıkçası üzgünüm.. ama giriş için hangi kapıdan girmeyi denediğini bilmiyorum ama esnaf hastanesi(süleymaniye) tarafında küçük bir giriş var ordan girmeyi denedin mi ? küçük bir giriş diye belki ordan girmen daha kolay olabilir..
Haziran 23rd, 2008 at 13:45
aslinda ben o konuyu hiç düşünmemiştim ya onların puanları bizden 30 puan yüksektir ve buda bize 15 puan fak atıyolar demektır ama belki bizim sıralamamız ondan ıyıdır yani onu başvururken dile getirmek gererk hakkımı yedırmem
Haziran 23rd, 2008 at 13:53
arkdslar basvurulara daha cok varmı acaba.bende marmarayla ist üniye basvurmak istiyorum ama ortalamam 3.54 öss de 305 di.sakarya ünide işletme 1.sınıfı bitrdim.gecme sansım az gibi ama yinede basvurup sansımı deniyim diyorum.bnm durumumda olan arkdslar varmı acaba.yada hiç boşuna ugrasma gecemezsin o ortalmayla yada össyle diyen varmı acaba.
Haziran 23rd, 2008 at 13:56
ben karaelmasda okuyorum sen nerde okuyorsun nergiz
ewet bu açığı giderici birsey yapmalılar şimdi biz 2006 girişli olarak madur mu olduk:):):)herkes için hayırlısı Allah hepimizn gönlüne göre versin
Haziran 23rd, 2008 at 13:59
ışılay arkadaşım öğrenci işleriyle görüştüm. geçen yılın sonuçlarını söylemiyor iş yoğunluğu nedeniyle. ama geçen seneki 3. sınıf 2 kişilik kontenjen bu yıl 6ya çıkarılmış. ben kendi puanımı söyledim fikir versin diye 336 ya çok iyi diyor. benim girdiğim yıl 340la kapatmıştı. belki bunu kendine kıstas alabilirsin. buarada sen hangi üni.desin. kaçıncı sınıf ?
Haziran 23rd, 2008 at 14:13
tarihe çok kişi başvurur mu acaba ya:( inşş seneye ist veya marmaralıyız
Haziran 23rd, 2008 at 14:33
canm ben bilkentteyim genel ortalamam 3.68
2.sınıfa geçmek istiorum. geçemesemde dersler iyi olduğu için burs alacağım zaten ama marmara ve istanbulu denemek istiyorum. sence marmarada şansım war mı
Haziran 23rd, 2008 at 14:35
ArkadaÅŸlar dumlupınar üni maliye okuyorum öss puanım 296 idi,not ortlamam 3,40 gibi gelecek ist ve marmara üni ÅŸansım var mıdır?bilgisi olanların yardımını bekliyorum.yani en azından geçmiÅŸ senelerdeki baÅŸvuranların kaç ort girdiÄŸini merak ediyorum.ÅŸimdiden teÅŸekkürler…
Haziran 23rd, 2008 at 14:38
yağmur şahin ; bence puanın ve ortalamam çok iyi bence denemelisin.
Haziran 23rd, 2008 at 14:43
sucan ama gecenlere bakıyorumda öss leri yüksek.yani cok yüksek degil belki benden ama.öss daha cok etkiliyo gibi.mesela 318 össle 3.0larda ortalamayla gecenelr olmuş.oyüzden bende össm düşük olunca sansızım gibi gördüm kendimi.senin bi bilgin varmı bu konuda
Haziran 23rd, 2008 at 14:47
off off benm ortalamam düşük heralde geçmek isteyenlere göre
ne dersn remziye marmarada şansı olabilir mi acaba?
Haziran 23rd, 2008 at 14:49
ışılaycım walla marmara sırf ort. istiyo benim ark geçen yıl 3.71 le geçemedi.gerçi ben özel üni.deyim belki öss puanı düşüklüğü etkilemiştir bilmiyorum tam olarak. ama ort çok iyi ya uff çok kıskanıyorumm
nasıl yapıyosunuzzz
ayrıca bilkent süper bi üni değil mi yaa memnun deilmisin?
Haziran 23rd, 2008 at 14:51
ya ışılay 3.68 in neresi düşük. öss puann nasıldı? bence umutsuz olma. bide benim ort.yı duysan demekki gülersin bana
şans işi bu yaa kimin gireceği hiç belli olmaz.
Haziran 23rd, 2008 at 15:07
arkadaşlar ortalamalarınız cok gusel bu ortalamalarla umutsuz olmaya hiç gerek yok bende anlamıyorum nasıl yapıyorsunz:) 3.71 die ortalama mı varmıs bana o kadar uzak ki:):)
Haziran 23rd, 2008 at 15:07
bana 3 bile uzak
Haziran 23rd, 2008 at 15:09
ışılaycım harbiden 3.68 in neresi düşük.şaşırdım valla.bnm ortalama anlayışımmı farklı diye düşündüm bi an:D
Haziran 23rd, 2008 at 15:28
istanbul iÅŸletmeye baÅŸvurcak olan veya bilgisi olan yokmu?
Haziran 23rd, 2008 at 15:29
yardım edin lütfennn
Haziran 23rd, 2008 at 15:32
esra bende düşünüyorum.ist işletmeye.senin ortalama öss falan kaç?
Haziran 23rd, 2008 at 15:55
yağmur öss 302 ortalamam da 3,30 ing. bölüme başvurmak istiorm sanırım ingilizce bölüme başvuru daha az oluyo ama girenlerin listesini bulamadım daha önceki yılların sen de ing. işl. meyemi başvurcn??
Haziran 23rd, 2008 at 15:57
yaa tarihe cok ragbet eden oluo mu acaba bilen varmı cok kişi başvurursa yandık:)
Haziran 23rd, 2008 at 16:05
arkadaşlar yabancı dil muafiyet sınawına giren warmı aranızda? ne soruyolar geçen yılların sorularını nerden bulabilirim?
Haziran 23rd, 2008 at 16:10
Bence bu yatay geçiş konusunda çevrenizde dahi olsun ne kadar az kişi bir şeyler biliyorsa o kadar çok şansınız artar..
Haziran 23rd, 2008 at 16:14
esra ing işletmeyi hiç bilmiyorum.yani ona geçişi hiç bilmiyorum.ben hiç düşünmedim onu aslında.benimde 305 3.54 ama ist üni olmaz gibi görüyorum ben.cünkü gecenlere baktımda ben türkce işletmeye yani en son 308 össle celal bayardan birisi gecmişti sanırım 3 küsür ortalmayla yanlış hatırlamıyosam.ama şimdi o site acılmıyo
Haziran 23rd, 2008 at 16:39
yaa öss puanına neden bu kadar önem veriolar anlamadım.sonuçta ist üniversitesine gidecek kadar iyi bi puanımız olsaydı oraya giderdik.yani ne alaka ne mantk anlamıorum.sadece ortalama yeter iÅŸtee…
Haziran 23rd, 2008 at 16:40
yağmur arkadaşım bizm üni.den ( istanbul ticaret üni.) bi ark geçti geçen yıl yedekten girdi. 304 öss 3.54 ort. sanırım.